pikehookers

Provat på ismete!!

Kategori:

Tjena, länge sedan de kom upp något på bloggen, men vi har inte varit så aktiva med fisket nu när de ligger is och snö, men men vi kunde inte hålla oss längre fiske suget var för stort helt enkelt! Jag och Lulle var ute föra måndagen och provade på det där med ismete och låt oss säga att det var kallt! men envisa och sugna efter att fånga Pike var vi allt men vi lyckades inte få något på dom timmarna vi la tyvärr.

Och i söndags så bestämde sig jag och Victor för att vi skulle ut och prova på samma sjö och helt annat ställe så vi drog vid 7 och vi var väl ute och borrade första hållet vid halv 9 tiden, och så var det bara att borra alla andra hål Victor borrade medans jag tacklade på Mörten. när vi var klara med det så satt vi och försökte få upp lite eld att värma sig på, men det var ju inte det lättaste med de vi hade blöta grenar och lite dugg regn... men efter 1,5 timme så hade vi eld och vi bestämde oss för att grilla lite korv! när vi käkat så sa vi att vi måste flytta alla spön, vi flyttade 2 åt gången sa vi för vi hade några nervösa mört men man vet aldrig, men men vi flyttade alla 4 te slut in te en vik med lite vass och växtlighet 1,5 meter djupt, och direkt när vi lagt i sista spöt så gick vi tillbaka te stolarna och satte oss vi hann knappt sätta oss innan de spöt vi la i sist såg vi vimpel var borta och vi gick bort och kollade, hmm ingen lina drogs ut men jag provade, gjorde ett stadigt mothugg och YES! pikehookers första ismetes gädda satt på kroken! gäddan landades och fotades ;) och simmade fint tillbaka! tacklade om och gick och satte oss, och 10 minuter senare var de fäll på nästa spö och självklart fick Victor landa denna lite mer kamp men mindre gädda ;)
det var allt för denna dagen och vi sa att ett återbesök är inte omöjligt ;)