pikehookers

Pike Tracker Challange hösten 2011 28/29oktober Dag 2

Kategori: Allmänt

Dagen började minst lika tidigt(skönt med en extra timme;) och med bättre förutsättningar allt redan packat o klart i båten så var ute på sjön vid halv 7 tiden, vädret betydligt bättre mulet, sydöstlig vind på 5-6 m/s och hade ställerna vi skulle åka till bestämda, drog några ställen påvägen och som dagen innan tog det inte långt tid innan det smällde på och en liten gädda som kunde landas i båten, väl framme i en vik så tänkte vi att vi skulle driva lite försiktig in i den sagt o gjort. Tog inte långt tid innan vi fick kontakt med gäddorna, tog ett par småttingar och vi tänkte detta kan bli grymt grabbar! Ju längre in i viken vi kom desto mer gädda klev det på bara en tidsfråga innan det lite större gäddorna skulle kliva på, gled in på ett djup på 0,5-1 m och då hojtar Victor till större gädda större gädda! vissade sig att Victor hade större gädda efter, han drog ett kast inått i viken medans jag(pontus) drog ett kast uttåt Ljungar större kliver på och samtidigt kliver det på en lite större gädda på mitt bete vilket resulterar i ett fint dubbelhugg. Efter det så känner vi att det börjar bli dags för att ta frukost, men samtidigt som vi säger det så plockar vi 2 minde gäddor, och fukosten fick vara. Det vissade sig vara ett smart drag Lulle plockar 2 gäddor som är mättbara en på 86cm och en på 78cm, medans så plockar Pontus en på 76cm. Drar oss bort en bit i viken och där vissar de sig vara ett djup på 2-3m, bytter beten till sjunkade och börjar dänga. Efter ett tag så kliver det på en mindre gädda på Lulles bete, en gädda på 1-1,5 kg, gäddan drar ner sig i allt sjögräs och det blev genast mycket tyngre säger Lulle, men väl intill båten så vissar det sig att det inte var något gräs utan det var en mycket större gädda som hade klippt den lilla gäddan över buken lulle försöker dra in den till båten, men efter en stund så drar den större gäddan iväg med gäddan som lulle hade på. Drar oss längre bort till andra vikar och fortsätter att plocka mindre gäddor. Påvägen tillbaka till återsamlingen så drar vi tillbaks in i viken där vi plockade större gäddor, och som vi trodde så smällde de på några till och en för Victor på en 76cm. Kan säga att det var ett roligt fiske denna dagen, och vi slutade på en 27 gäddor denna dag. Och ett resultat på dom 4 längsta gäddorna blev 316cm

Under helgen har vi plockar 37 gäddor och en top på 86 cm

Vi har fiskat mest med beten från Cwc, Buster Jerk, Bigbandit, Top bandit och lite annat smått o gott som Dam, Pig och beten från Savagear

Längsta gäddan för dagen på 86 cm fångad på en Buster Tånglake.
Lulles gädda på 86cm tagen på en Buster Tånglake.:)

Pontus gädda på 76 cm fångad på Big bandit Brun torsken:)

Victors gädda på 76 cm fångad på Buste Black parrot :)

testat bloggdesign+nytt spö!

Kategori: Allmänt

åller på och testar olika designer på bloggen, även kallat slita av sig håret jobb....... Aja, grabbarna fiskar, jag jobbar tills de blir mörk!

Åkte in till johan på at&outdoor för att införskaffa ett nytt jerkspö/gäddpåk och efter mkt om och men fixar johan ett GRYMT spö! Tackar johan/aset på www.piketracker.blogspot.com för all hjälp, GRYMT BRA!

här kommer lite bilder från min senaste fisketid efter blekinge! Film från blekinge kommer snart upp med! Kolla gärna in min Tradera profil för ibland hamnar det MKT BILLIGA fiskeprylar där  http://www.tradera.com/23st-handgjorde-jerkbait-wobbler-MALA-BYGG-SJALV--auktion_340355_141669764

Berkley Muscle Flex jerkbait 6.6 fot 60-150 gr
PIGG kalmarsundsgädda inann solnedgången

PIKEHOOKERS

Mvh Victor

Båtbygge!

Kategori: Allmänt

Har börjat bygga ett jerkdeck i båten, tänkte fixa till båten med en del grejer och vi hoppas att de att de ska bli bra, den ska vara klar till 2012års fiske säsong;) kommer uppdateringar på hur det går framåt följ gärna:)

// Barkis

En sväng till pata trakterna

Kategori: Allmänt

Efter Blekinge har de varit lugnt med fisket och igår kände vi att de åter var dags att blöta dragen, vi hoppade in i bilen och drog oss norrut och efter ett antal kast så sitter första gäddan och vi tar oss ut till en stor vik där 4 gäddor plockas och nu blåser de ca 13 m/s (galet mycket) sedan finner vi en vik som ser sådär magisk ut och där landad ytterliggare 9 gäddor! Alltsom allt blir då 14 gäddor och de är väl inte fy skam, buster papegoj, buster skitmört och även bandit skitmört! /Lucas

Blekinge dag 2

Efter att ha varit på sjön sedan sju så har vi landat en rad olika gäddor, Lucas drog en på 90 cm som var den enda märkvärdiga av 7 sammanlagda. Dagen har väl inte varit den bästa då vädret har varit sol och vindstilla mer eller mindre hela dagen utom en stund på morgonen. Vi kommer upp med bilder senare och vi väntar spänt på om 90 cm är något att tävla med. /Lucas, Pontus och victor

Blekinge dag 1

Kategori: Allmänt

Dagen började klockan 05:30 och vi samlas 07, drar ut med båten och finner första tidigt, dagen fortsätter fint och vi tog 8 gäddor slutade fisket för motorn hade lagt av och vi pillade mellan 12-14 fick ro tillbaka.. En gädda som var märkvärdig var på 70 cm annars smått. Alltfler kast kommer imorrn! / Lucas Pontus och Victor

Blekinge gäddfestival 2011

Idag är alla förberedelserna klara och båten ligger på släpet bilen fylld och två taggade grabbar är på gång till Karlskrona! Fyra spön åker med, två vertikalspön kastvikt 100 gram och två jerkbaitspön kastvikt 150 gram :) en revo Toro, en revo inshore och även en Abu jb rulle. Bilder kommer upp senare idag // Lucas "stekarn" svannäs och Pontus "han med benet" Barkrot

en dag som utgick ifrån rafshagen i norra kalmar!

Kategori: Allmänt

Jaha då var det dags igen att dra sig ut på sjön några timmar när vinden ändå passade på att blåsa västliga vindar så båten fylldes med spön och drag och sedan begav vi oss ut. införskaffade mig ett par nya drag, manta och en savagegear deviator som skulle få leverera idag men ack så fel! några hugg och missade mothugg så blankar jag idag :( Pontus buster jerk - skitmört visade dock intresse och en gädda på 5.1 kg klev på, annars så fann väl gäddorna inte vårt intresse och aftonen slutade med 4 landade. till helgen nu ska vi dra oss ner till blekinge och göra ett tappert försök att plocka en gädda som kan vara med i toppen på Blekinge gäddfestival 2011!!! ska bli galet kul och ska slipa krokar på några av jerksen som ska åka med. //lulle "stekarn" svannäs