pikehookers

Dags för ett redigt pass!!

Kategori:

Ja nu på Lördag är det dags för ett redigt gäddpass! då bilen går söderut och Vi är laddade! hoppas på fin gädda och mycket gädda! iMorgon åker jag och Lulle och provar å fiske! har varit i å några kvällar, och försökt fånga abborre, blev en i måndags, runt 800gram, sedan bara smått och en och annan liten gädda.

ARG!
Träffade ett par killar som gäddmetade och båda 2 Stog och drillade, oj tänkte jag redig spöböj hade den ena och jag tänkte att jag skulle gå bort och kila Läget, och när jag kommer fram, börjar jag nästan "gråta". Då står dom med vars en gädda, den ena på 5kg och den andra på 8,5 (jag hjälpte dom att väga dom med säck), helt smutsiga och täckta med löv, då sa jag att dom borde skaffa sig en gäddmatta, och plockade fram vår. så hjälpte dom lite och hoppas dom lyssnade! förklarade för dom att det är som brännskador för gäddan och, att man får inte tappa dom då vad som kan gå sönder och gäddan avlider i värsta fall, då den ena killen sa att gäddan kunde bryta käcken om man tappar den! jaja blir så ledsen/förbannad när man ser sånt här men förklarade för dom och hoppas dom lyssnade! så får man väl se om man stöter på dom någon mer gång.


skitfiske på er alla! // Pontus

Kommentarer


Kommentera inlägget här: